Krzysztof Maciejowski

Absolwent klasy kompozycji i aranżacji na Wydziale jazzu i Muzyki Rozrywkowej Akademii Muzycznej w Katowicach. Skrzypek i kompozytor muzyki teatralnej i filmowej. W 2007 otrzymał Złotą Maskę za muzykę do „Testamentu Teodora Sixta” w Teatrze Polskim w Bielsku-Białej. Od współpracy z naszą scena zaczęła się teatralna kariera Maciejowskiego (w 1993 opracowanie muzyczne „Naszego miasta”, w 1994 roku muzyka do „Wielkanocy” Strindberga w reż. Marka Gaja), dziś w kompozytorskim portfolio teatralnym ma również współpracę z Banialuką i teatrami z całej Polski (m.in. Warszawa, Kraków, Łódź). Aktywny na wielu polach muzyki. W 1988 w ramach bielskiej formacji Salwator wystąpił jako wokalista na festiwalu Piosenki Polskiej w Opolu (wtedy też zaczęła się jego współpraca z Janem Stachurą). Zespół Tricolor (Iwona Loranc, Krzysztof Maciejowski i Jan Stachura) zwyciężył w 38. festiwalu Piosenki Studenckiej. To kompozycje Maciejowskiego przyniosły Iwonie Loranc sukcesy na Festiwalu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu i Ogólnopolskim Przeglądzie Piosenki Artystycznej w Rybniku. Do 2012 przez 9 lat współpracował z bielskim zespołem Lizard, którego muzyka inspirowana jest dokonaniami takich zespołów jak Emerson, Lake & Palmer, UK czy King Crimson. Od 2004 r. wraz z Piotrem Mireckim, Stanisławem Joneczką oraz Małgorzatą i Janem Stachurami współtworzy zespół Dzień Dobry, który szerokiej publiczności dał się poznać w 2011 r., kiedy dotarł do półfinału programu telewizyjnego „Must Be The Music – tylko muzyka”.

Jest laureatem Złotej Maski 2018 (Kategoria Specjalna) za muzykę do spektakli: „Ciało Bambina" w Teatrze Polskim (reż. Agata Puszcz) oraz „Oresteja" w Teatrze Lalek Banialuka.

Powiązane spektakle