Szkolimy się, żeby być bardziej dostępni

Zależy nam, żeby osoby z niepełnosprawnościami czuły się w Teatrze Polskim jak najlepiej! Dlatego szkolimy się, by podnieść kompetencje i poszerzyć wiedzę naszych pracowników w zakresie obsługi osób z niepełnosprawnością wzroku i słuchu, a jest to niemała i szczególnie ważna grupa naszych widzów.

13 października odbyło się już drugie integracyjne szkolenie dla pracowników obsługi widzów, kasy oraz współpracujących z Teatrem wolontariuszek z „Redakcji BB”, zaangażowanych w pomoc organizacyjną przy „Spektaklach bez barier”.  

Pierwsze szkolenie odbyło się w sierpniu i dotyczyło obsługi osób z niepełnosprawnością wzroku. Prowadzone było przez pracowniczki Stowarzyszenia Dobrze z Krakowa - Paulę Cupryan i Natalię Kaczor. Drugie szkolenie przeprowadziły Wioletta Boczar-Dominiak i Magda Brumirska-Zielińska z Fundacji Katarynka z Wrocławia.

Przedmiotem szkoleń były między innymi specyficzne potrzeby widzów z różnymi rodzajami niepełnosprawności, obalanie funkcjonujących w powszechnej świadomości nieprawdziwych stereotypów na ich temat, savoir vivre w kontaktach z osobami o specjalnych potrzebach.

Jednak najważniejsza była część praktyczna każdego ze szkoleń, w której pracownicy uczyli się m.in. jak być przewodnikiem osoby niewidomej, poznawali podstawy Polskiego Języka Migowego, podstawowe wyrażenia pomocne w pracy z widzem niesłyszącym.

 

Projekt „Spektakle bez barier – sezon 2020” dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury uzyskanych z dopłat ustanowionych w grach objętych monopolem państwa zgodnie z art. 80 ust. 1 Ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych.

Grafika z dwoma logotypami. Logotyp Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz logotyp Kultury Dostępnej.

 

Utworzono: 14.10.2020 - 14:05
Fotografie: Dorota Koperska