Absolwentka wydziału filozofii i socjologii na Uniwersytecie Warszawskim i scenografii na warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych.
Projektuje scenografię, kostiumy, zajmuje się reżyserią światła i multimediami.
Z Pawłem Wodzińskim zrealizowała m.in. „Krasiński. Nie-Boska komedia. Instalacja teatralna”, „Słowacki. 5 dramatów. Rekonstrukcja historyczna”, „Mickiewicz. Dziady. Performance”, „Ślub” Gombrowicza (w Teatrze Polskim w Bydgoszczy). Projektowała kostiumy do „Brygady szlifierza Karhana” w reż. Remigiusza Brzyka (Teatr Nowy w Łodzi), współpracowała także z Bartoszem Frąckowiakiem, Łukaszem Chotkowskim, Wojciechem Farugą. „Betlejem polskie” w reż. Farugi, zrealizowane w Teatrze Dramatycznym w Wałbrzychu, gdzie Agata Skwarczyńska była autorką scenografii, reżyserii światła i kostiumów, zdobyło w 2013 nagrodę dla realizatorów na Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej.
Jedną z jej najnowszych prac jest scenografia do „W środku słońca gromadzi się popiół” Artura Pałygi w reżyserii Wojciecha Farugi w Starym Teatrze w Krakowie (2014).
Agata Skwarczyńska wraz z Ewą Machnio były kuratorkami polskiej ekspozycji narodowej na Praskim Quadriennale 2011 – odbywającej się co 4 lata światowej wystawie scenografii
Powiązane spektakle
- Ifigenia – Kostiumy i reżyseria światła
- Królowa Margot. wojna skończy się kiedyś – Scenografia, kostiumy, światło
